19 Αυγ 2009

σεμινάρια υποκριτικής θεάτρου /διδάσκει η Τότα Σακελλαρίου/ μαύρη σφαίρα


σεμινάρια υποκριτικής
απο το θεατρικό εργαστήριο της μαυρης σφαιρας

διδάσκει η Τότα Σακελλαρίου//σκηνοθέτης-ηθοποιός

Α.

κενό.τεχνικές αφαίρεσης.


συγκέντρωση .ασκήσεις ψυχοκινητικής.
δραματικές κλιμακες.αφή-ακοή-οραση
θεατρική πράξη.από την αφαίρεση στην σύνθεση
ψυχολογικός αυτοσχεδιασμός
κινησιολογικός αυτοσχεδιασμός
ρυθμός.ταχύτητα.αργή κίνηση
σημείο και σκηνικός χώρος
ασκήσεις σκηνικού προσανατολισμού
αναπνοή.αρθρωση.ανάγνωση κειμένου
δραματική εκφραση
συλλογικότητα.θέσεις και προυποθέσεις
ηθοποιός.η τελετή της προετοιμασίας
Β.
προετοιμασία υποψηφίων δραματικών σχολών.
Γ.
training ηθοποιών
ανάλυση ρόλου
Δ.
θεατρικό παιχνίδι.
ψυχοκινητική
εμψύχωση
δραματοποίηση κειμένων
(απευθύνεται ιδιαίτερα σε εκπαιδευτικούς και φοιτητές παιδαγωγικών σχολών).
μαύρη σφαίρα
ζωοδόχου πηγης 48-εξάρχεια
τηλ.210 3848060
6972207531

11 Αυγ 2009

Μαυρη σφαιρα/Το σπιτι της Μπερναρντα Αλμπα του FEDERICO GARCIA LORCA σε σκηνοθεσία Τότας Σακελλαρίου


μαύρη σφαίρα /"το σπίτι της Μπερνάρντα Αλμπα" του FEDERICO GARCIA LORCA

εναρξη παραστάσεων 7 Μαίου 2009

Το εργο περιγράφεται από τον ίδιο τον ποιητή ως «δράμα ανδαλουσιανού ερωτισμού» με φόντο την σκληρή ζωή των γυναικών στα ορεινά χωριά της
Ισπανίας.



Ο underground χώρος του θεάτρου-εργαστηρίου Μαύρη Σφαίρα λειτουργούσε ως καταφύγιο πολέμου και διαμορφώθηκε το 2002 σε μικρό θέατρο 25 μόλις θέσεων αφήνοντας ανέπαφα τα αρχιτεκτονικά του χαρακτηριστικά.



ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

μετάφραση : Νίκος Γκάτσος

σκηνοθεσία : Τότα Σακελλαρίου

σκηνικά –κοστούμια :Ισμήνη Καρυωτάκη

βοηθοί σκηνοθέτη :
Βασίλης Αφεντούλης
Εφη Καλογεροπούλου
Γιώργος Μάρδας
φωτισμοί : Τότα Σακελλαρίου
φωτογραφίες : Στεφανος Μασούρας
μουσική επιμέλεια : Τότα Σακελλαρίου


Παίζουν : Τότα Σακελλαρίου,Αννα Μέγα ,Εύη Σιδέρη,Σοφία Γκάτση,Καρολίνα Μωρέτη,Μαργαρίτα Λιάκου,Ράνια Σκέρτσου, Αθηνά Μαθιουδάκη,,Μαρία Κακούρου,Στέλλα Βασίλα,Μαρίτα Λώλη, Κάντιω Ηλιοπούλου.




Μέρες και Ωρες παραστάσεων : Πέμπτη,Παρασκευή ,Σάββατο


ωρα εναρξης : 9.30τιμ.εισιτηριου : 20 Ευρώ ,φοιτητικό 14 Ευρώ.


Προγραμματισμένη εναρξη : Πέμπτη 7 Μαϊου 2009


Κρατησεις : τηλ. 210-3848060

6972207531

ΜΑΥΡΗ ΣΦΑΙΡΑ Ζωοδόχου Πηγής 48,Εξάρχεια.




για την παράσταση εγραψαν εδώ:

8 Αυγ 2009

Μαυρη σφαιρα/"Λεοντιος και Λενα "του Γκεοργκ Μπυχνερ σε σκηνοθεσία Τότας Σακελλαρίου


μαύρη σφαίρα/θεατρική περίοδος 2004-2006"ΛΕΟΝΤΙΟΣ ΚΑΙ ΛΕΝΑ "του Γκέοργκ Μπύχνερ







στοιχεία της παράστασης
Σκηνοθεσία -φωτισμοί-μουσικη επιμέλεια :Τότα Σακελλαρίου

βοηθός σκηνοθέτη :Εφη Καλογεροπούλου

κοστούμια :Μυρσίνη Πήχου
το κοστούμι της Λένας σχεδίασε o : Filep Motwary
χορογραφίες : Ειρήνη Κυρμιζάκη



Σκηνικές Κατασκευές : Καρολίνα Μωρέτη
Μασκες-Μακιγιάζ : Απόστολος Μεσσανάκης
Βασίλης Αφεντούλης
Καρολίνα Μωρέτη
Φωτογραφίες : Στέφανος Μασούρας
θεατρολογική επιμέλεια :Γιώργος Μαρδας



επαιξαν οι ηθοποιοί




Χρηστος Ρεππας

Βασιλης Αφεντούλης

Τονια Ράμμου

Απόστολος Μεσσανάκης

Ιφιγενεια Σιαφάκα

Βενια Αμπουρογλου

Γιωργος Μαρδας

Στεφανος Μασούρας

Σοφία Φραγκούλη

Ευη Σιδέρη

Καρολίνα Μωρέτη




5 Αυγ 2009

Μαυρη σφαιρα/"Λεοντιος και Λενα"του Γκεοργκ Μπυχνερ/Το ρομαντικο βλεμμα της μοιρας



ΛΕΟΝΤΙΟΣ ΚΑΙ ΛΕΝΑ
του Γκέοργκ Μπύχνερ

Το ρομαντικό βλέμμα της μοίρας





κριτική : Ελίνα Νταραγκλίτσα

περιοδικό ΦΟΥΑΓΙΕ






Karl Georg Buchner


Το έργο Leonce und Lena (1836) καθώς και τα Dantons Tod(Ο θάνατος του Δαντών,1836) και Woyzeck(1836-1837),αποτελούν τη θεατρική κληρονομιά που αφησε πίσω του ο Karl Georg Buchner συνεισφέροντας με απείθαρχο και προκλητικό τρόπο ,στην αναμόρφωση του θεάτρου του 19ου αιώνα.

Στα χρόνια του ρομαντισμού ,ο Μπύχνερ αποφάσισε να διηθήσει ενα κείμενο στην χοάνη του νατουραλισμού και του εξπρεσιονισμού και να του δώσει μιά σκληρή ,αλλά συνάμα τρυφερή και αληθινή όψη,αγγίζοντας την ειρωνεία,το γκροτέσκο,και το κωμικό.

Το Leonce und Lena διαφέρει από την υπόλοιπη παραγωγή του ,διότι δεν πραγματεύεται με σαφήνεια τα γνωστά ,πολιτικά ζητήματα -τα οποία εδώ υποβόσκουν -,αλλά επεξεργάζεται τόν ερωτα και μέσω αυτού,τα κοινωνικά ηθη ,την ουσία της ανθρώπινης ύπαρξης και τών "αλογων" μηχανισμών της.






Ανάμεσα στην λογική και την οκνηρία κτίζει τα κάστρα της η μοίρα
Ο Ρομαντισμός από τόν οποίο ο συγγραφέας δέν κατάφερε να ξεφύγει,άλλοτε εκχυλίζει στα παραμυθιακά στοιχεία και άλλοτε στην στοχαστική μελαγχολία.Από το έργο δεν απουσιάζει η φάρσα και τα "κλασικά" της μπερδέματα ,οι παρεξηγήσεις ή οι αναγνωρίσεις ταυτότητας ,ενώ η μηχανική ζωντάνια των ψευδών μαριονετών ο σαρκασμός ,η ωμότητα και ο εκρηκτικός συνειδησιακός ελεγχος ερχονται να εκσυγχρονίσουν την παράδοση.

Η ομάδα της Μαυρης Σφαιρας ανέβασε ,στο ομώνυμο θέατρο,το συγκεκριμένο κείμενο,φέροντας επιτυχώς είς πέρας την δεύτερη προσπάθειά της.Ο νεανικός παλμός και ο ζήλος των συντελεστών συνταίριαξε με το ανάλογο σφρίγος του κειμένου και τα γλωσσικά παιχνίδια που μόνο ζωντάνια και φρεσκάδα μπορούσαν να δώσουν.

Ο πρίγκηπας Λεόντιος που ενσάρκωσε ο Βασίλης Αφεντούλης είχε την επίγνωση της ελαφρότητας των σοφισμάτων του ,παραπαίοντας μεταξύ λογικής σκέψης και οκνηρίας.Ο ηρωας ,ζαλισμένος από την κενότητα των γύρων του και από την άδεια του ζωή ,στρέφεται στόν εαυτό του εγκαταλείπει και εγκαταλείπεται στό ουδέτερο της ύπαρξης ,στό βυθό της μοναξιάς του ,αρνείται να βιώσει εμπειρίες παρόμοιας ματαιότητας με εκείνες του πατέρα του και συνδιαλέγεται με το εγώ του μέχρι και την στιγμή που συναντά την Λένα.Οι δύο νέοι ,μολονότι έκαναν το πάν για να αποφύγουν την συνέρευσή τους ,φυλακίστηκαν στο προφανώς ευτυχές ,φρούριο της μοίρας.

Ο Αφεντούλης σμίλεψε κομμάτι-κομμάτι το κάθε χαρακτηριστικό της προσωπικότητας του πρίγκηπα με ανάλογη ρομαντική σοφία ,επαιξε ανεμπόδιστα με τούς πυκνούς στοχαστικούς συνειρμούς του και τόνισε τόν ακροβατικό του συναίσθηματικό ,άλλοτε βασιζόμενος και άλλοτε παρασυρόμενος από τη φρενιτιώδη φιλοσοφία του αεικίνητου συμβουλατορά του Βαλέριου.

Ο Βαλέριος που υποστηρίχτηκε με συγκλονιστικό σθένος από τον Απόστολο Μεσσανάκη είναι ο ηρωας που ανέλαβε να σμίξει τούς δύο ερωτευμένους και να επισπεύσει την τελική αναγνώριση .Ο Μεσσανάκης επωμίστηκε όλο το βάρος των κωμικών και των παράφορα γήινων στοιχείων του πιστού υπηρέτη ,που φέρει στίγματα από τόν Αρλεκίνο της commedia dell' arte και τόν τρελό του αναγεννησιακού και σαιξπηρικού θεάτρου ,επλασε μιά καρικατούρα με αστείες και θλιμμένες γκριμάτσες ,ενώ η πλαστικότητα του σώματος του τόν βοήθησε να φωτίσει την πηγαία του ερμηνεία.

Η διανοητική επιφάνεια του αρχοντα του βασιλείου Ποπό αποδόθηκε με την αρμόζουσα ακρίβεια και διχασμένη γελιοότητα από τόν Στέφανο Μασούρα που κατάφερε να σταθεί στό υψος του Πέτρου και να τόν χλευάσει.


Η Λένα διατήρησε στο πρόσωπο της Καρολίνας Μωρέτη τίς αιθέριες πινελιές της αθώας και επιθυμητής πριγκίπισσας ,με τόν φόβο του αγνωστου και την συγκινητικά ακλόνητη παρρησία .Την πριγκίπισσα συνόδευε η Ευη Σιδέρη στό ρόλο της γκουβερνάντας -αντιβασίλισσας με υπεροψία και παραινέσεις.

Οι χαρακτήρες του παιδαγωγού και του πρωθυπουργού υποστηρίχτηκαν με επάρκεια από τόν Γιώργο Μάρδα ,καθώς και εκείνος του μέλους του συμβουλίου του κράτους από την Βένια Αμπούρογλου.

Ο ερωτισμός ,η φιληδονία και η σαγήνη της Ροζέτας ,της πρώην αγαπημένης του πρίγκηπα ,πήρε σάρκα και οστά στό πρόσωπο και στόν χορό της Σοφίας Φραγκούλη.

Το πολύμορφο υφολογικά αυτό κείμενο εδωσε την ευκαιρία στην σκηνοθέτιδα Τότα Σακελλαρίου να αναμείξει τα συμβολικά και τα ρεαλιστικά χρώματα ,να δουλέψει αφαιρετικά τόν πίνακα με τίς εξαίσιες φιγούρες,όσον αφορά στόν χώροκαι στόν χρόνο ,και να επιλέξει μιά σκοτεινά λιτή σκηνογραφία ,δεδομένου ότι οι ζωγραφικές και αληθινές μάσκες των προσώπων -που φτιάχτηκαν από τούς ηθοποιούς-οι απέριττα ευφάνταστες και μαζί σύγχρονες ενδυμασίες και ο επικεντρωμένος φωτισμός συμπλήρωναν τίς τυχόν υλικές απουσίες.

Οι ερμηνείες που υπήρξαν στίς περισσότερες περιπτώσεις άριστες,και ο λόγος του πρωτότυπου κειμένου δεν βοηθήθηκαν από την μετάφραση,για το εν μέρει συγκεχυμένο αποτέλεσμα της οποίας ,μάλλον ευθύνεται η πολυάριθμη συμβολή των δημιουργών.

Η παράσταση εκλεισε με εναν θεαματικό χορευτικό βηματισμό που θύμιζε αληθινά ανδρείκελα ,καθώς οι ηθοποιοί με την αρτια καθοδήγηση της χορογράφου Ειρήνης Κυρμιζάκη αφομοίωσαν τον διακοπτόμενο ρυθμό των ανθρωπίνων ομοιωμάτων ,ακολουθώντας τα μουσικά αποσπάσματα ,τα απόλυτα εναρμονιζόμενα με την κάθε σκηνική εκφραση και τα επιλεγμένα από την σκηνοθέτιδα.


Μιά τελευταία σημείωση θα πρέπει να γίνει για το πρόγραμμα της παράστασης ,που περιέχει κείμενα με λογοτεχνική γραφή και πλούσιο ενημερωτικό υλικό,ενώ λείπουν οι παρείσακτες διαφημίσεις.Η επιμέλεια αυτού είναι του Γιώργου Μάρδα.

Η αξιόλογη αυτή θεατρική προσπάθεια αποδεικνύει ότι καλό θέατρο μπορεί να πραγματοποιηθεί ακόμα και με χαμηλά κόστη,αρκεί να υπάρχει σεβασμός απέναντι στην τέχνη και το κοινό ,ο επαγγελματισμός και η καλή αισθητική.


περιοδικό Φουαγιέ
Ενα περιοδικό για το θέατρο
τεύχος 6/Ιουνιος 2006


1 Αυγ 2009

κεκλεισμένων των θυρών του J.P.Sartre σε σκηνοθεσία Τότας Σακελλαρίου/ Μαυρη σφαιρα 2002-2003


Μαυρη σφαίρα -"κεκλεισμένων των θυρών "του J.P.Sartre

θεατρική περίοδος 2002-2003

.."Να ζείς θα πεί να περιφέρεσαι ,μόνος και τελευταίος τών ζωντανών,στα βάθη μιάς στιγμής χωρίς όρια όπου το φώς δέν τελειώνει ποτέ."..S.Beckett.




Μιά πειραματική παράσταση βασισμένη στο θεατρικό εργο "κεκλεισμένων των θυρών "του J.P.Sartre και σε κείμενα των A.Rimbaud /"μια εποχή στην κόλαση "και S.Beckett/"Closed place"




Μετάφραση-σύνθεση-σκηνοθεσία Τότα Σακελλαρίου



σκηνικό κοστούμια Μυρσίνη Πήχου


μουσική επιμέλεια Τότα Σακελλαρίου


κατασκευή γλυπτου Cesar Marco


φωτισμοί Παναγιώτης Ψύχας -Τότα Σακελλαρίου


βοηθός σκηνοθέτη Εφη Καλογεροπούλου


φωτογραφίες Στέφανος Μασούρας.




επαιξαν οι ηθοποιοί




το αγόρι Βασίλης Αφεντούλης


το κορίτσι Ευη Σιδέρη


Γκαρσέν Κυριάκος Υφαντής


Ινές Τότα Σακελλαρίου


Εστέλλα Πηνελόπη Μαρκοπούλου


μία γυναίκα Εύα Πανταζή